Idea Menghapuskan Penduduk Bumi


Masih lagi mengenai H1N1. Ntah lah, saya sendiri pun kurang pasti kenapa saya begitu tertarik dengan isu ini. Mungkin kerana beberapa bulan lepas, saya telah membeli dan menonton satu siri drama Jepun yang jalan ceritanya hampir sama dengan wabak yang telah melanda dunia sekarang.
Drama Jepun tersebut bertajuk "Bloody Monday". Tidak lama kemudian muncul pulak satu virus yang dinamakan influenza A yang menyerang penduduk bumi..Subhanallah..situasi yang berlaku di dalam drama tersebut mirip..dan hampir serupa dengan apa yang diperkatakan oleh penulis Hishamuddin Rais!!
Idea menghapuskan penduduk Bumi untuk kepentingan pertubuhan2 dan individu2 tertentu bukanlah idea baru...malah telah wujud lama dan sebahagiannya telah diterjemahkan di dalam novel, komik, malah movie dan drama...tapi kebanyakan kita tidak sedar...(atau sengaja buat2 tak sedar..)

Bagi yang berkesempatan dan tidak sibuk dengan tugas harian, saya cadangkan kalian menonton drama ini. SAVE THE EARTH!!

~cerita ni menarik kalau menonton sambil berfikir~

5 comments:

Tg Abd Ghafar B Tg Ahmad said...

Assalamualaikum, JazakAllah sudi jd follower pd blog ana yg tak seberapa ni. mge manfaatnya dapat dikongsi bersama. Salam Ramadhan

Tg Abd Ghafar B Tg Ahmad said...

Assalamualaikum, JazakAllah sudi jd follower pd blog ana yg tak seberapa ni. mge manfaatnya dapat dikongsi bersama. Salam Ramadhan

Asyraf Shari said...

Salam, che ai.. tahniah kerana dah mula menukil rasa. Keep it up! Ana support cik ai.. :)

Annur Haifa said...

Syukran abg tg dan ustaz asyraf..masih bertatih..tidak sehebat kalian..apa pun..teruskan memberi idea, nasihat dan kritikan membina..

Anonymous said...

membaca seluruh blog, cukup bagus

Post a Comment