Seorang sahabat..Seorang Teman..

tatkala si tudung hitam itu ku ekori dari belakang...
jangan menangis duhai hati kecil...








Maha Suci Engkau, segala pujian hanya untuk-Mu
Duhai kekasih hatiku Rabbi,
cukuplah air mata yang dihamburkan ini
cukuplah hati yang keperitan diguris ini

Kau tanamkan ketabahan seorang pejuang dalam diriku
Aku cuba jadi sahabat yang baik, seorang pendengar yang setia
Aku ingin menjadi dahan sokongan sahabatku
Aku ingin jadi tempat bergantungnya

Biarlah mereka membisik ketidakserasian kami
andai langkahnya pantas, pasti akan ku kejar
andai langkahnya lambat-lambat, pasti aku sedia menunggu
Ibaratnya rumput dengan pohon yang merimbun
aku ingin jadi si mentari yang menyinar
Ibaratnya ikan dan hidupan lain yang berenang
aku ingin menjadi air di lautan
Saling memerlukan....


19062007 1821

Saya masukkan puisi ini atas permintaan seorang teman yang mahu membaca karya saya. Oleh kerana tiada karya baru, maka saya sengaja menulis kembali puisi lama ini...

2 comments:

Tg Abd Ghafar B Tg Ahmad said...

Kerapkan post aiman, berkongsi la hatta satu ayat nasihat. tidak perlu penulisan panjang buat permulaan ini.kumpulkan minat menulis dan berkongsi, insyaAllah dapat dipertingkat selepas ini.

Puisi yg indah lahir dari hati, tulus ikhlas keluar memberi erti,
dengan niat utk sama2 berkongsi,
agar yg lain mendapat pekerti

Salam ramadhan kareem.

sebaik-baik cahaya said...

aiman memang suka berpuisi sejak dr sekolah lagi=)

Post a Comment