Risalah Kasih dari Sang Pencinta....

Apakah Salah Andai Saya Sudah Mulai Rasa Bimbang?

Wahai Tuan pemilik luar dan dalam diri ini...
Akulah abdi-Mu yang datang mengadu dengan penuh rasa kekerdilan dan rendah diri
Saat dan ketika ini,
Aku sudah mulai risau akan generasi anak-anakku akan datang...
tentang masa depan mereka nanti
tentang fikirah dan pegangan mereka...

Sudah pasti aku dambakan anak-anak permata hati kami nanti
menjadi anak-anak yang soleh dan solehah
menjadi para mujahid dan mujahidah
menajdi para murabbi dan murabbiyyah
menjadi para mualim dan mualimah

Ye..benar wahai Pemilik diri..
aku belum menikah malah belum punya calon suami pun lagi
akan tetapi aku yakin ibu bapalah yang mencorak anak-anak
maka aku perlu merancang mulai awal...
mulai saat memilih pasangan hidup..
malah mulai sekarang...perhebatkan amalan, perhalusi akhlak

Bagaimana bisa aku yakinkan bonda dan ayahanda
bahawa tindakanku kali ini tidak silap?
bahawa aku bukan sengaja ‘malas’ memulakan perhubungan
kerana aku benci, aku tidak redha...
andai suatu masa puteri tercintaku sendiri akan keluar bersama lelaki yang bukan mahramnya
andai suatu masa sudah pandai pula berlama-lamaan di telefon
sedangkan tiada urusan penting yang perlu diselesaikan...
Begitu juga puteraku yang aku doakan setiap masa menjadi pejuang agamaMu di barisan hadapan...
Aku tidak tegar, aku tidak redha...aku benci...
jikalau suatu hari nanti mereka akan terjerumus ke lembah maksiat yang menggoda
Na’uzubillahi min dzalik... Jauhkanlah ya Allah...jauhkanlah...

Wahai yang Maha memakbulkan doa hamba-hamba yang memohon
Sesungguhnya aku tidak redha semua ini berlaku
peliharalah zuriat keturunanku..
jadikanlah mereka generasi yang menunaikan solat kepada-Mu
generasi yang taat beriman dan bertakwa...amin, ya Rabbal ‘Alamin...


~~moga kebimbangan saya berasas~~

0 comments:

Post a Comment